لامبورگيني يکي از معتبر ترين شرکت هاي اتوموبيل سازي در دنيا است. اين شرکت اتوموبيل سازي در سال 1963 تاسيس شد و از همان ابتدا کار را روي هيجان و سرعت اتوموبيل راني متمرکز کرد. اما اين شرکت عليرغم به دست آوردن طرفداران زياد؛ در طي سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان يک شرکت منسجم و مطمئن، اطمينان خريداران را جلب کند. اما وقتي آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغيير کرد.
شرکت آلماني آئودي؛ لامبورگيني را خريد و شروع به توسعه و ساخت ماشين هاي با کيفيتي کرد که توانستند نام لامبورگيني را بالا برده و آن را به يک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشين ها تبديل کنند. البته آلماني ها دوست نداشتند هويت ايتاليايي لامبورگيني را تغيير دهند. پس لامبورگيني در ايتاليا باقي ماند.
مهندسي آلماني نه تنها روي پلتفرم ماشين ها تاثير گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگيري فناوري هاي جديد در سوپر ماشين ها را هم به کلي تغيير داد. در اين مطلب مي خواهيم سري به لامبورگيني بزنيم تا ببينيم اين کارخانه چه مراحلي را تا نهايي کردن يک محصول مي پيمايد. همراه باشيد...
تصوير بالا مونتاژ قسمت جلوي بدنه فيبر کربني را نشان مي دهد که دارد به کابين پيوند مي خورد. در ادامه مطلب نگاهي خواهيم انداخت به مراحلي که بعد از کامل شدن طراحي اوليه يک محصول انجام مي شوند.
بگذاريد اول سري به ساختمان کارخانه بزنيم. ساختمان بزرگتر شيشه اي، مدرن تر است. اما ساختمان سفيدي که در سمت راست مي بينيد، توسط فررنچو لامبورگيني، موسس اين شرکت گشايش يافته است.
در مرحله زير، بخش هاي از پيش ساخته شده محصول به طور دستي متصل شده و يک نمونه واقعي از محصول را ايجاد مي کنند. اين نمونه مورد تست و آزمايش قرار ميگيرد تا از کيفيت آن اطمينان حاصل شده و براي ورود به بازار آماده شود.
ميبينيم که ورقه هاي فيبر کربني برش خورده و با دقت زيادي روي شاسي قرار مي گيرند.
اين کوره غول پيکر هم براي بهبود دادن اجزاي فيبر کربني ماشين و به عبارت ديگر: «پختن آن ها» به کار مي رود!
مونتاژ کردن قسمت هاي مختلف بدنه هم که طبعا کاري زمانگير و رنج آور است.
اين هم از آماده سازي بخش هاي داخلي بدنه اتوموبيل.
هر موتوري قبل از قرار داده شدن روي وسيله نقليه، مورد آزمايش قرار مي گيرد. سيستم هاي ترمز، خود ترمز ها و همچنين سيستم کنترل پايداري هم مورد آزمايش قرار ميگيرد.
جالب اين که در فرايند طراحي ارگونومي کارگران هم در نظر گرفته مي شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده مي شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نيستند خم شده و به زير ماشين بروند.
به مراحل پاياني مونتاژ نزديک مي شويم. مي بينيم که پنجره هاي مشبک در عقب ماشين در حال نصب شدن هستند. اين پنجره ها به تخليه گرماي موتور کمک مي کنند.
هر خودروي ساخته شده توسط يک راننده حرفه اي به دقت مورد آزمايش قرار مي گيرد تا هنگام تحويل به مشتري مشکلي نداشته باشد. دقت کنيد که هنگام آزمايش داخل اتومبيل به طور کامل با يک کاغذ مخصوص پوشانده مي شود تا هيچ آلودگي سبب کثيف شدن داخل خودرو نشود.
و اين هم از محصول نهايي. زيباست و براي ساختش زحمت زيادي کشيده شده. براي خريدنش هم بايد زحمت بسيار کشيد. نگهداري اش هم کار زحمت بري است. پس بهتر است فقط به آن بگوييم که از آشناييت خوشحاليم و بس...